طوخ الأقلام
لو انت غاوي لو لنت ناوي تشوف وتسمع عن القهاوي قرب وجرب وشوف حكايه ولو حكاية من حكاوي القهاوي


طوخ الأقلام
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول
اهلا بكم شباب طوخ الاقلام الكرام منورين النت والفيس بوك وكله تمام وزي الفل

شاطر | 
 

 عشان عيون الايتام

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
القلب الجريح
شيخ حارة
avatar

عدد المساهمات : 59
تاريخ التسجيل : 20/05/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: عشان عيون الايتام   الجمعة فبراير 26, 2010 1:13 am

قصص مضحكه حقيقيه عن الاطفال


احدى الأمهات اعتادت أنها ترى ابنها الصغير يطارد الدجاجات،ويدخلها الى

القفص، ويحرص على ابقاء الديك في الخارج،وعندما سألته عن السبب قال:

(ذولا حريم مايطلعوش براالبيت ويشوفو رجاله) Embarassed
======================
طفلة صغيرة وجدت أباها يلبس ثيابه الجديدة ذاهبا لصلاة الجمعة، فذهبت

الى أمها راكضة وهي تقول: (ماما ماما أبويا رايح يتجوز) king ====================
رن جرس الهاتف ، فردت عليه طفلة،فسـألتها المرأة المتصلة:

أين الوالدة؟ فقالت الطفلة ببراءة: ماعندناش حد والد النهارده!!! jocolor
======================

كانت المعلمة تشرح لطالبات الصف الثالث الابتدائي عن وسائل الاتصال

الحديثة،مثل الهاتف والبريد الجوي والفاكس،فرفعت احدى الطالبات الصغيرات

يدهاوقالت:أستاذة احنا عندنا فكس في البيت.

فشجعتها المدرسة على اكمال حديثها وقالت:وكيف تستخدمونه؟

فقالت الطفلة:بنرش بيه زى الريحه

<=====البنت تقصد فوكس cheers
=======================

في أحد المساجد ،وعندما سجد الناس قام أحد الأطفال بجمع ((الطواقى))من على

رؤوس المصلين، ثم وضعها على الباب،وهرب..

بعد الصلاة تعالت أصوات الرجال:خذ خد طقيتك دى طقيتى انا لا دى بتاعتى طول بالك. هجيب كرشك pirat . دى ناس لسه كانت بتصلى

lol! <===فعلا شقاوة
=======================

احدى الصغيرات كلما أرادت أن تقرأ القرآن فانها تنسى الاستعاذة،

وفي كل مرة تذكرها أمها.

وذات يوم كانت البنت تستعد لحفظ القرآن الكريم فسمعت صوت الهاتف،

فرفعت السماعة وقالت بسرعة:أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. Sleep

=======================

رأى طفل صرصارا فهب مسرعا لقتله بالحذاء((لمواخذه))،فأمرته أمه

أن يسمي قبل أن يضربه،فاستجاب لها قائلا للصرصور عند كل ضربة:

اسم الله عليك يا حبيبى. Embarassed

<====خايف عليه
=======================
أحد الأطفال كان مشاغبا بدرجة كبيرة ،وذات يوم كثر ازعاجه فقامت أمه

بحبسه في مخزن البيت،وبعد أن طال حبسه أخذ يردد نشيدا بصوت حزين في

الظلام:يا اله العالمينا....فرج كروب المسلمينا

فحزنت أمه وأخرجته.
=======================
طفلتان تتحدثان عن آمالهما في المستقبل فقالت الكبرى:

انا احب اكون زى مامى عشان اخرج للحفلات والافراح

فقالت الصغرى:أنا أحب اكون زى ابوى عشان مخلكيش تعتبى باب البيت pirat (( فيه حاجه))هههههه

=======================

طفلة طموحة جدا ،كانت تستمع في الاذاعة الى برنامج ناشئ في رحاب القرآن،
فأعجبها،وبعد انتهائه ،أغلقت عليها باب غرفتها،وأخذت تسجل حوارا مع نفسها

على شريط:ما اسمك؟اسمي..

كم تحفظين من كتاب الله عز وجل؟

أحفظ خمسة وثلاثين جزءا والحمد لله تعالى <====طموحة جدااا

مدرس بيسال طالب نعمل ايه فى اللبن عشان ميروبش

رد عليه الطالب نخليه فى البقره يا استاذ geek

تقبلو تحياتى

حاجات بسيطه مجمعها من عالنت يا رب تعجبكم انا عارف ان الايتام مش هيشوفوها او لو حصلت يبقى القليل وبالصدفه

بس كنت عاوز اشاركهم فرحتهم

وشكرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
عشان عيون الايتام
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
طوخ الأقلام :: القهوة :: مركز الشباب-
انتقل الى: